11 dagar, 1 timme och 9 minuter.

Att försöka packa ner ett år av sit liv i så få resväskor som möjligt är inte det lättaste. Viker alla kläder i små fina platta högar, men får ändå inte ner så mycket som jag skulle vilja. Men jag får köpa till ett par extra väskor, enda problemet är hur jag ska få med mig väskorna på tunnelbanan ut till Heathrow. Har ju bara två händer tyvärr. Men det får bli ett problem att lösa senare, får be Tanya eller Caroline att åka med mig ut eller något sådant. Det börjar verkligen kännas att det snart är dags att åka hem när man kan lägga ner kläder och tänka att nästa gång jag kommer ha på mig dom är i Sverige. Men innan der bär av till Sverige har jag väldigt mycket saker som ska shoppas (ja, jag tänker göra mitt resväskproblem ännu större) och göras. Säga hej då till folk ska med göras, känns konstigt att säga hej då på riktigt. Men alla svenska au-pairer lär jag ju träffa i Sverige igen och sen får jag åka till Tyskland, Schweiz och Danmark i höst, känns bra att man har folk man kan bo hos lite hä och där numera. Och kanske en tur till London med, för att göra julshoppingen. Vem vet? Anyway, det känns skönt att snart få komma hem till Sverige där vattnet inte smakar klor, luften är ren, man kan bada i sjöarna, maten smakar bra och folk inte tycker att heltäckningsmattor är den bästa uppfiningen sen hjulet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0