31 dagar och 19 timmar

Var väldigt länge sen jag skrev sist, men har hafr fullt upp på sista tiden. I lördags var Frida, jag och Linnea (Fridas syster) i Brighton. Egentligen inte så mycket att se mer än havet och en pir med ett tivoli längst ut. Men en sak att checka av från listan i alla fall.

Carro har nu åkt hem till Sverige, känns väldigt tomt. Finns ju ingen annan här i Greenwich som jag umgicks med lika mycket som henne. Men vi fick en bra avskeds kväll i alla fall. Gick till så många pubar vi bara klarade här ute i Greenwich, och ändå var det inte ens hälften av alla so finns. Fick också lära oss saker om Greenwich som vi inte hade en aning om. Som att en av pubarna vi brukar gå till hade Oasis sina första spelningar. Men för att toppa det ytterligare så hängde vi på puben där Dire Straits brukade spela och hänga. Och Johhny från Walk of life står fortfarande där i puben och dricker öl. Helt otroligt! Vi trodde först att farbröderna skojade med oss, men så visade det sig att det inte var. En av farbröderna hade bott i Bromley och berättade historier om en pojke vid namn William Michael Albert Broad, kanske mer känd som Billy Idol. Både Carro och jag var helt facinerade av vad mycket känt folk som brukade hänga i vår del av London för si så där 30 år sedan.

Idag har Frida och jag har laddat för midsommar, köpt lite midsommar mat och snaps. Blir nog inte lika roligt som hemma, men vi ska göra vårt bästa. På lördag är det nämigen stort firande i Hyde Park med dans runt midsommarstången och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0